اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۱۲:۳۰
اذان ظهر ۱۲:۰۲:۰۲
اذان مغرب ۱۹:۲۸:۳۴
طلوع آفتاب ۰۴:۵۴:۱۵
غروب آفتاب ۱۹:۰۸:۰۹
نیمه شب ۲۳:۱۰:۴۹
قیمت سکه و ارز
۱۳۹۴/۰۳/۰۷ - ۱۰:۰۳
نگاهی به فیلم «هجرت: خدایان و پادشاهان»

ادامه نگاه سکولاریستی به انبیای الهی/نگاهی ضد ایرانی در فیلمی پیرامون یهودیان/دروغ های هالیوودی برای نجات قوم یهود

سینمای آمریکا در تازه‌ترین فیلم خود درباره پیامبران الهی، این بار به حضرت موسی(ع) پرداخته است. فیلم «هجرت: خدایان و پادشاهان» به کارگردانی ریدلی اسکات به زندگی این پیامبر از دوران پیش از نبوت و زمانی که فرمانده ارتش فرعون! بود تا کهنسالی می‌پردازد

ادامه نگاه سکولاریستی به انبیای الهی/نگاهی ضد ایرانی در فیلمی پیرامون یهودیان/دروغ های هالیوودی برای نجات قوم یهود

سراج24- حسین کارگر| سینمای آمریکا در تازه‌ترین فیلم خود درباره پیامبران الهی، این بار به حضرت موسی(ع) پرداخته است. فیلم «هجرت: خدایان و پادشاهان» به کارگردانی ریدلی اسکات به زندگی این پیامبر از دوران پیش از نبوت و زمانی که فرمانده ارتش فرعون! بود تا کهنسالی می‌پردازد. با این حال، آنچه مشهود است اینکه، این فیلم هالیوودی، بیش از آنکه یک اثر دینی باشد، جعلی تاریخی برای احیای تاریخ صهیونیسم است.
آنچنان که در ابتدای فیلم ادعا می‌شود: «عبری‌ها (قوم بنی‌اسرائیل) به مدت 400 سال برده مصر بودند. آن‌ها در تمام این مدت سرزمین مادری و خدا را فراموش نکرده بودند. خدا هم آن‌ها را فراموش نکرده بود.» این خلاصه‌ای از کل فیلم است، به طوری که در ادامه عبری‌ها به عنوان انسان‌هایی مظلوم، اما سربلند معرفی می‌شوند که تحت ظلم و ستم فرعونیان قرار دارند، اما خدا همیشه آن‌ها را حمایت می‌کند! در فیلم می‌بینیم که باوجود برانگیخته شدن خشم خدایان علیه مردم مصر و برقراری شرایط آخرالزمانی اما بنی‌اسرائیل از همه بلاهای الهی در امان می‌مانند!
اما تحریف اصلی فیلم «هجرت...» در صحنه سکانس پایانی فیلم دیده می‌شود. برخلاف تاریخ که قوم بنی‌اسرائیل به پیامبر خودشان خیانت می‌کنند و از مسیر کلیم‌الله منحرف می‌شوند، این فیلم مدعی عاقبت به خیری این قوم است؛ آنجا که در نمایی تمثیل‌آمیز، فرشته واسط میان موسی(ع) و خدا همراه با اسرائیلی‌هاست و عبری‌ها، موازی با مَلِک، به حرکت خود ادامه می‌دهند. این تحریف‌ها و ادعاها در اوضاعی به تصویر کشیده شده‌اند که پس‌مانده‌های آن قوم، روزگار بی‌آبرویی را می‌گذرانند و به قومی جنایت‌پیشه در افکار عمومی جهانیان تبدیل شده‌اند.
ضمن اینکه چهره حضرت موسی(ع) نیز در این فیلم از مقام یک پیامبر الهی به یک قهرمان مرسوم و معمول در فیلم‌های زدوخورددار هالیوودی، نزول یافته است. شخصیتی مشابه گلادیاتورها که بیشتر وجهی زمینی دارد تا آسمانی. تصویر موسی(ع) در این فیلم، در ادامه ترویج تصورات اومانیستی و سکولار درباره انبیای الهی است. در این فیلم هم موسی(ع)، فاقد جنبه‌ای معنوی و استعلایی است و همچون پیامبر جعلی فیلم «نوح» مردی نیمه‌دیوانه معرفی می‌شود. در صحنه پس از بعثت حضرت موسی(ع) به رسالت الهی، درست پس از وحی شدن به موسی، همسرش بر بالین او به وی می‌گوید که به سرش ضربه خورده است! همسان‌سازی بعثت یک پیامبر با بیماری و ضربه دیدن سر او، مضحکه این فرایند الهی در فیلم اخیر ریدلی اسکات است.
حضور بازیگری به نام «بن کینگزلی» هم به‌عنوان یکی از قهرمان‌های این فیلم، تأمل‌برانگیز است. او یکی از بازیگران ثابت فیلم‌هایی با درونمایه ضدایرانی، ضداسلامی است. همچنان که به کارگیری دوسه‌دقیقه‌ای بازیگر ایرانی به عنوان همسر فرعون هم یک انتخاب غرض‌ورزانه بوده است. نگاه نژادپرستانه هالیوود، این بار در یک فیلم تاریخی تراوش یافته است؛ در سکانس سوءقصد به جان موسی(ع) در بیابان، تروریست‌ها، یکی ظاهری ایرانی ـ عربی دارد و دیگری سیاه‌پوست است!
 

اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۴۷
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••